נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

למה כדאי לשים בשר במעשנה?

עישון בשר הינו אחת משיטות הכנת הבשר הקדומות ביותר. שיטה זו התפחתה בשל הצורך בשימור הבשר לאורך זמן בדומה לשיטות שימור בשר בכבישה, יישון והמלחה. כיום אנו כמובן מודעים לערך הנוסף של שיטה זו – היכולת להגיע לטעמים ייחודיים של הבשר אשר לא ניתן להגיע אליהם בשיטות בישול אחרות. שיטת העישון אינה מוגבלת רק לבשר, ניתן לעשן גם גבינות ודגים, אך ללא ספק הבשר הוא הכוכב הראשי של המעשנה. במאמר זה  נציג בפניכם למה כדאי לשים בשר במעשנה.

 

טעם הבשר

טעם הבשר הוא אחת הסיבות העיקריות לפופולריות של בשר מעושן. תהליך העישון יוצר טעם חזק וייחודי שלא נצליח להפיק בשיטות גריל אחרות. העישון ניצר מתהליך של פירוק החלבון ברקמת השריר בבשר על ידי בישול איטי באש נמוכה. כתוצאה מכך מתקבל בשר רך ובעל טעם ייחודי המושפע כמובן מהעשן של הצלייה ומהעץ המשמש ליצירת העשן.

מעשנה

 

ארומה חזקה ומראה עסיסי

השימוש במעשנה יותר ניחוחות מיוחדים וטובים. סוג העץ שבו משתמשים ליצירת העשן גם הוא פותח את הטעמים ומשפיע מאוד על הריח וטעם של הבשר. עצים ידועים כפופולריים לשימוש במעשנות הם דובדבן, אלון, פקאן ומייפל. הארומה מהעשן נספגת בבשר והעשן יותר שכבה חומצית על הבשר אשר נותנת לו מראה מגרה במיוחד.

 

עישון במעשנה ביתית הוא בריא

לא ניתן להתעלם מהעבודה שרבים מאיתנו צורכים בשר מעושן מעובד כגון פסטרמות ונקניקים למיניהם. על ידי עישון בשר במעשנה ביתית נוכל לבחור את נתחי הבשר וכמובן להקפיד על החומרים בהם אנו משתמשים. שימוש בחומרים טבעיים ומוכרים לנו יתרום גם לצריכה בריאה יותר של בשר. בנוסף מאחר וגם נתחי בשר רזים מקבלים טעם מיוחד ומשובח בעת השימוש במעשנה ניתן לצרוך בשר רזה יותר ולהפחית באחוזי השומן. דבר שלישי הוא שעקב העידר הלחות בעישון, הבשר נשמר טוב יותר ונוצרת סביבו קלפיה המונעת מחיידקים לחדור. מכאן שהבשר גם נשמר טוב יותר וגם יש פחות סכנה מחיידקים שיכולים לחדור לקיבה גם לאחר בישול הבשר.

בשר מעושן

 

חברת BBQ

חברת BBQ הינה חברה המשווקת כבר שנים רבות מכשירים שונים לבישול בחוץ, הכל ממכשירי גריל דרך מעשנות ועד למטבחי חוץ קומפלט. מעשנת בשר – BBQ   תאפשר לכם להכין בשר ברמה גבוהה וכמובן שניתן לעשן בה גם דגים, גבינות וירקות. באתר החברה תוכלו למצוא גם הדרכה לגבי סוג המעשנה שיכול להתאים לכם ובנוסף מידע על סוגים ודגמים שונים של מעשנות. האתר מאפשר גם להזמין את המעשנה המועדפת על ידכם באופן מקוון.

לסיכום, אין ספק ששימוש במעשנה להכנת בשר משדרג את איכות האוכל שלנו. טעם הבשר המעושן הייחודי והארומה שהוא סופח מתחברים גם לערך התזונתי ושימור הבשר לאורך זמן כתוצאה של שיטת העישון.  

בישול בחוץ

מה היה לנו עד עכשיו?